دسته‌بندی نشده

عطارد راجعه یا عطارد رتروگرید

عطارد راجعه یا عطارد رتروگرید

عطارد سیاره ای است مرتبط با ارتباطات، تحرک و فرآیندهای ذهنی.

میدونستید نیکولا تسلا یک عطاری به تمام معناست؟؟؟

 

عطارد در حالت راجعه یا برگشتی به چه معناست؟

عطارد در حالت راجعه یا برگشتی به چه معناست؟

برای اینکه مفهوم برگشتی را خوب درک کنید تصور کنید که سوار ماشین خود در حال حرکت هستید و ماشین دیگری با سرعتی ثابت در حال سبقت گرفتن از شماست، با دقت به چرخ های در حال حرکت آن ماشین نگاه کنید! زمانی که رفته رفته فاصله ی شما با ماشین کمتر می شود گویا حرکت چرخ های ماشین دیگری خلاف جهت عقربه ی ساعت می چرخند و زمانی که دقیقا با سرعت به ماشین مجاور میرسید چرخ های ماشین در حال حرکت به عقب به نظر می رسند!

همین مکانیسم برای سیاره ی زمین اتفاق می افتد، زمانی که زمین و عطارد به نزدیک ترین فاصله ی خود در حین گردش به دور خورشید می رسند و زمین در حال عبور در مدار خود است (هر سه ماه یکبار از عطارد در حال سبقت گیری است) به نظر می رسد که عطارد در حال عقب گرد است اما در واقعیت اینطور نیست و این تصویری وهم آلود از دید زمینیان است!

در این دوره باید از قبل آماده باشیم که این تصور برگشتی در کدام علامت و در کدام خانه ی چارت ما اتفاق می افتد. شاید احساس کنید که دوره عطارد راجعه هیچ چیز سر جای خودش نیست و همه ی افراد بخصوص در محیط کار دچار نوعی سردرگمی و خلا ذهنی هستند!

میدونستید نیکولا تسلا یک عطاری به تمام معناست؟؟؟

دقت کنید عطارد برگشتی در هر خانه و هر ماه معنایی متفاوت دارد برای مثال زمانی که عطارد در علامت اردیبهشت راجعه شود و خانه ی اردیبهشت در چارت تولد شما خانه ی دوم یعنی خانه ی کسب درآمد و مادیات شما باشد، ممکن است این دوره برای شما از نظر مالی سودآور باشد که قطعی بودن آن کاملا بستگی به سایر المان های چارت شما و اسپکت های آسمان شب کنونی شما دارد. در این دوره ممکن است متوجه شوید که بیش از حد نیاز در حال ولخرجی هستید و بی فکر تر از قبل دست به جیب شده اید! در این دوره خرج و دخل به بی ثبات ترین حالت خود می رسد.

اما نکته مثبت این که برای تجدید نظرها ، تدوین متون، کتابها و قراردادها فرصتی عالی است پس از دست ندهید و به این امور بپردازید.

از جنبه منفی، عطارد برگشتی نشان دهنده ی چالش در ارتباطات و عدم وضوح در ادراک و تصمیم گیری است. اما از جنبه مثبت، فرصتی مناسب برای بازنگری در بسیاری از مسائل است.

دوره ی عطارد برگشتی وضوح و شفافیت در کیفیت ارتباطات را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است اینطور به نظر بیاید اطرافیانتان صادق نیستند یا نظراتشان شفاف و روشن بیان نمی شود.

این دوره زمان مناسبی برای امضای قرارداد و اسناد مهم نیست! پس حتما هر نوع امضای قرارداد یا تصمیمات مهم خود را به بعد از این دوره موکول کنید. علاوه بر این، دوره عطارد برگشتی زمان مناسبی برای کسب و کار و تجارت، خرید و فروش یا هر نوع معلامله ای نیست.

نیکولا تسلا

عطارد راجعه در خانه های نجومی

عطارد راجعه در خانه های نجومی

حرکت عطارد بر زندگی ما تأثیر گذار است و میزان تاثیر آن به خانه ای که این سیاره در نمودار نجومی ما در حال عبور است بسنگی دارد.

ویژگی عطارد راجعه در خانه اول

زمان مناسبی برای شروع پروژه ها نیست. موانعی ظاهر می شوند که در نهایت برنامه ها را به تاخیر می اندازند. صبور باشید و برنامه ریزی کنید تا زمانی که حرکت این سیاره مستقیم شود.

ویژگی عطارد راجعه در خانه اول

ویژگی عطارد راجعه در خانه دوم

ممکن است در مادیات و پول تاخیر ایجاد شود یا به کمبود بودجه مالی برسید، بنابراین در خرج کردن محتاط باشید و بر مسائلی که هنوز برایتان عینیت پیدا نکرده و شواهد کافی ندارید اصرار نکنید.

ویژگی عطارد راجعه در خانه دوم

ویژگی عطارد راجعه در خانه سوم

در این خانه خصومت ها و بحث های قدیمی و ناگفته از سوی همسایگانتان می تواند مطرح شود. به یاد داشته باشید که در سفر مدارک خود را همراه داشته باشید و مراقب مشاجره با خواهر و برادر باشید. این دوره فرصت مناسبی برای بررسی ها، مطالعات و پرداختن به پایان نامه هاست.

ویژگی عطارد راجعه در خانه سوم

ویژگی عطارد راجعه در خانه چهارم

مراقب دعواهای خانوادگی باشید. در این دوره ممکن است سوء تفاهم‌های زیادی پیش بیاید و بهتر است در صحبت کردن دقت کنید، زیرا ممکن است به جر و بحث تبدیل شود. برای خرید و فروش املاک و مستغلات اصلا دوره ی خوبی نیست حضور عطارد برگشتی در خانه ی چهارم ذهنتان را به این مسائل متمرکز و مشغول می کند شما تصمیم های گذشته را زنده کرده و بیاد می آورد.

ویژگی عطارد راجعه در خانه چهارم

ویژگی عطارد راجعه در خانه پنجم

در این دوره ناگهان علاقه شخصی شما نسبت به گذشته و اتفاقاتی که گذراندید زیاد می شود، پس تعجب نکنید! ارتباط با دوستان و رابطه ی عاطفیتان در این دوره سخت می شود، اما همه چیز گذراست.

ویژگی عطارد راجعه در خانه پنجم

ویژگی عطارد راجعه در خانه ششم

مراقب شایعات در محل کار باشید. دوره ای که ممکن است مجبور شوید بسیاری از کارها را دوباره و دوباره انجام دهید، صبور باشید! برای دریافت تسهیلات بانکی یا وام عجله نکنید و بیشتر به سلامت فیزیکی و جسمی خود اهمیت دهید.

ویژگی عطارد راجعه در خانه ششم

ویژگی عطارد راجعه در خانه هفتم

مشاجرات قدیمی با شریک زندگی تان ممکن است دوباره از سر بگیرد. اگر به فکر تثبیت یک شراکت یا ازدواج هستید، در صورت امکان صبر کنید تا قبل از عقد قرارداد این دوره بگذرد.

ویژگی عطارد راجعه در خانه هفتم

ویژگی عطارد راجعه در خانه هشتم

وقت آن است که مراقب وام ها و مذاکرات بانکی باشید. قطعا در این مدت امور مرتبط با ارث و میراث به تعویق خواهد افتاد. البته همه چیز به این بستگی دارد که در خانه ی هشتم چارت تولدتان چه سیارات دیگری داشته باشید.

ویژگی عطارد راجعه در خانه هشتم

ویژگی عطارد راجعه در خانه نهم

زمان مناسبی برای ارائه پایان نامه ها نیست، اما زمان خوبی برای مرور آن است. مراقب سهل انگاری در جزئیات و بطن کار خود باشید. همچنین مسائل مربوط به پاسپورت و ویزا نیز به تاخیر می افتد.

ویژگی عطارد راجعه در خانه نهم

ویژگی عطارد راجعه در خانه دهم

مراقب شایعاتی باشید که می تواند به آبروی شما لطمه بزند. اختلاف نظر با والدین، سرپرستان یا مافوق نیز ممکن است در منزل یا محیط کار شما رخ دهد. اما همه چیز موقتی است.

ویژگی عطارد راجعه در خانه دهم

ویژگی عطارد راجعه در خانه یازده

از صحبت زیاد در جمع دوستان خودداری کنید، زیرا تمایل به شایعات و مشاجره یا اختلاف نظر با دوستان وجود دارد.

ویژگی عطارد راجعه در خانه یازده

ویژگی عطارد راجعه در خانه دوازدهم

خانه دوازدهم زمان مناسبی برای برقراری ارتباط با ضمیر ناخودآگاه است، زیرا این دوره دوره ی درون نگری است. از فکر کردن به گذشته بپرهیزید، گذشته درسی است برای آینده.

ویژگی عطارد راجعه در خانه دوازدهم

دیدگاهتان را بنویسید